HEMMA

Då var jag hemma efter 11 dagar hemifrån. denna gång var det Kungälv, Norge ( Årungen och NM i sprint) , och sist ett par fina dagar i Lidköping.
Det har verkligen varit 11 jättebra dagar! Det har varit allt från bok-kamp till vindsurfing, till träning, träning, mer träning, simskola, filmkvällar, godis och mycket mycket mer :)
NM gick även det bra faktiskt, k1:an har känts bra nu och sedan jag fick blodad tand efter att jag var sjuk på sprint- SM så har jag varit motiverad på hårdträning och teknikträning, och på lägret i kungälv och veckorna innan NM har k1:an känts riktigt bra. och det är roligt. Så det enda k1 loppet jag körde på NM blev ett mycket lyckat sådant och jag kom 5a, tvåa av Svenskarna då Julia Stensils som är mycket duktig vann loppet. Hade en grym känsla i kanoten redan när jag paddlade in mig i k1 efter alla besättningslopp några timmar innan loppet. Gick ut hårt, och som Alexandra sa; hellre chansa och dö. dog gjorde jag inte. Men trött blev jag, kände ändå att jag kunde hålla lopplanen jag ville ha. Så det kommer jag ta med mig.
Alla lopp var mycket bra, och vi hade inte så mycket tid att träna ihop oss, så vi gjorde nog vad vi var kapabla till i alla lopp. Jag och Julia Majlund kom 5a på k2 500 efter ett fint lopp av oss båda, anna och jag gjorde ett kanon 200 lopp i k2, k4 loppen gick bra, i båda besättningarna, och jag och julia Stensils avslutade en tuff tävlingshelg med att ta ett silver i k2 5000m. Kul :)
Till Lidköping kom vi på Söndagkvällen och då var det installering hos familjen cerenius som gällde. Anna är bäst i hela världen <3 Vi tränade bra, åt bra, chillade bra, vinddsurfade och massa andra grejer och sista natten/ två sista dagarna spenderades hos Filip, då Annas föräldrar var i Stockholm och Anna hade två små bröder som behövdes ta hand om.
Så igår på kvällen kom mormor och morfar ner för att hämta mig, min kanot och (alldeles lagom) stora packning.
tråkigt att åka därifrån men skönt att komma hem.


Nu är jag aningen trött, och har varit i ett trött-koma nästan hela dagen. Det var lite konstigt att vakna och vara själv, men ändå ganska skönt att bara få ligga och dra sig och äta frukost på altanen.  Har dock varit på en liten klippa och haft utflykt med mig själv förut. Fint väder, det gillas :)











Avslutar inlägget med bästa Julia,
Jeg kalder på dig,
jeg kalder på dig,
ja, jeg kalder på dig,
jeg kalder på dig,
ja, jeg kalder på dig,
jeg kalder på dig,
ja, jeg kalder på dig,
jeg kalder på dig.
HIHIHIHI <3

Första kvällen hemma på länge. blir pizza och mys ikväll. :)
Efter det taggas det för en bra träningshelg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0