fjwfnkjqnvjnfvjqnbjvbqnjöbnjqeö

jävla förkylning.

DET HÄR MED ATT VILA

vaknade upp med halsont imorse. hade satt klockan på halvåtta för frukost och sedan hinna med att dubbelträna innan skolan började kvart över tio. blev inget av det alls. fast. det gör egentigen inte så mycket. minns inte när jag var sjuk senast. det svåra är ju dock att vara hemma från träningen. Mamma kommer få binda fast mig runt ett träd på tomten. - när jag är påväg ner för att "kolla läget".

ofta när jag är småsjuk, så brukar jag träna ändå. och då ska jag träna lugnt. ja, men det går ju bra. nej, för det är typ när jag säger att jag ska träna lugnt som jag tränar som hårdast. hohohoohohohoohoho.
mmmmmmm. mjölksyra.

THINGS WILL ALWAYS GET BETTER IF YOU WANT THEM TO

I'm just greatful for this lesson you have learnt me, perhaps the greatest one I'll ever know

and see that happiness comes from nobody else but you

BLUE NOTES

see that happiness comes from nobody else but you

KLUBBISAR

mina klubbisar är bäst.

ovärderliga

EN HELG I KATRINEHOLM

Är nu hemma efter ytterligare en tävlingshelg :)
denna helg var det augustiregattan i Katrineholm.
jag har känt mig ganska seg i veckan, men i helgen tycker jag ändå att det känts rätt bra, bättre och bättre liksoooom.

jag är ändå nöjd med de lopp jag kört. när jag tänker efter är jag till och med riktigt nöjd. ska låta det sjunka in ett litet tag , så är jag nog ännu mer nöjd sen, även fast jag kanske inte är det just nu :)
känner ändå att det finnns en del att jobba på, och jag ska bygga muskler i höst och vinter, och slipa mer på teknik. och kondition. hoppas nu på en mjuk första dag med  lektioner imorgon, och sedan hoppas jag på grym träning i veckan som kommer. det ryktas om många hårda pass.
alla bråvikare har varit grymma i helgen, och jag tycker det var extra kul att se vårt lilla nyförvärv sara paddla. hon var jätteduktig och kom fyra, precis bakom tredjeplatsen. och detta trots att hon bara paddlat i kanotskolan kanske tio gånger totalt! coolt.

jag är sugen på att göra nåt somrigt. jag vill inte ha höst. ska göra nåt somrigt.

såhär coola var jag och Annie (som förövrigt är grym att paddla k2 med) på NM.

THESE TIMES

ibland blir man lite påmind om hur otroligt lyckligt lottad man ändå är som får göra det man tycker om allra bäst, varje dag. speciellt sådana dagar med lite vind, sol, bra träningskompisar och ett fint flyt. eller aa. ett fint flyt i slutet i alla fall. fint.

HAPPINESS COMES FROM NOBODY BUT YOU

skolan började idag.

WHAT WOULD YOU CHOOSE IF YOUR LIFE DEPENDED ON IT

But he doesn't make your knees weak, or affects the way your heart beats. And you doesn't close your eyes just to dream of him. And the world doesn't disappear every time he draws near.

what would you do

NM LÄGER OCH NM I JÖNKÖPING

har precis kommit hem från ett par riktigt bra dagar i jönköping. fint boende, jättebra mat, tokbra folk, bra träning och bra ledare. bra helt enkelt. tävlandet har också gått jättebra. jag tar med mig tre medaljer hem från Norsdiska. helt klart över förväntan. höjdpunkter var nog mitt och annies k2 1000 lopp där allt kändes ganska jättebra och mitt k1 5000 lopp som jag fick mycket beröm för. det var jättekul. orkade rycka ifatt om jag tappade, drog om, och tryckte bra, var taktisk och orkade spurta trots att jag var sjukt trött. askul att känna sig stark.

Jönköping bjöd tyvärr på ganska uselt väder, men stämningen var på topp ändå och vi hade det superkul.
imorgon är det kanotskola igen, och snart drar skolan igång. tyvärr... jag hade gärna haft mera sommarlov. får inte nog av det braiga liksom. vilken jäkla sommar jag haft. otroligt bra. och än är det inte slut :))

KÖRSKOLA

har gått handledarkursen. känner mig cool.

imorgon åker jag till jönköping på NM läger. hoppas på ett lika roligt läger som det brukar vara :)

SO LONG

HEMMA

nu är jag hemma igen. efter ett ganska dåligt maraton rent utsagt som mer blev ett träningspass med ömma muskler, imorgon ska jag supervila. ett silver blev det iallafall och nu ska jag strax krypa ner under nytvättade lakan.

och just det, glömde säga- har tänkarkväll. lill-hjärnan arbetar febrilt.

LIDKÖPING, SKAKANDE OCH GULD

idag har jag tävlat i lidköping. det är deltävling i svenska juniorcupen.
vi har kört 500 och 1000 meter i k1 och 5oo meter mixcup i k2 med thomas, som är min tränare :) och det har gått bättre än förväntat. helt klart. har tränat väldigt hårt sen vi kom hem från maraton SM så jag skulle ta denna tävling som en träning och tänka på teknik osv och inte fokusera på prestation och resultat. jag tycker loppen gick ganska bra men efter loppen kände jag hur trött jag faktiskt är. jag blev yr i huvudet, och det blev svart för ögonen. efter lite resorb, gainomax och vila kändes det bättre och tusen meters loppet kändes även det helt okej :)
k2 loppet gick kanon, och nu är det maraton imorgon, samma förväntningar som idag, och jag hoppas på ett bra träningspass.
nu ska vi åka o köpa glass. ladda maraton yes...
*checkar ut*

KLIPP

har klippt mig. lite kortare, lite fräschare.

ATT FÅ TRÄNA HÅRT

sedan jag kom hem från maraton SM har jag inte vilat, utan kört på. eller, i måndags körde vi lätt paddling i en och en halv timme, men sen har jag kört åtta eller nio pass, beroende på hur man ser på det sen på dessa fyra dagar efter SM.  känns i kroppen nu och efter kvällens startpass som avslutades med 8*45/30 där man kör 45 sekunder i fart fyra och sen 30 sekunder i fart tre direkt efter varandra, åtta gånger, så nästan tio minuter pure pain. haha. skakade typ i tio minuter efter det och fick sitta på bryggan och skaka ner mig lite. men det är skönt att vara nertränad. jag gillar att träna, och förhoppningsvis så kan jag få en liten formtopp tills NM nästa vecka.
mellan passen idag åkte jag och mormor och morfar till söderköping och köpte hemgjord glass, som vi åt vid kanalen, och sen kollade vi på båtar som slussade.

att träna hårt tycker jag känns bra, men det krävs ganska mycket av en. man orkar inte sp mycket mer än att i princip äta, sova, träna och fixa med saker som ska göras hemma.  och äter gör man. myyyyyycket. jag äter jämt. och äter för typ en hel familj. varje måltid. muumms.

nu ska jag sova. imorgon åker jag till lidköping och ska tävla. får nog inte räkna med att det ska gå bra efter denna veckans träning. men jag kommer kämpa och kriga. det är ett som är säkert.

ciao

SET FIRE TO THE RAIN

jag älskar sommar, jag älskar det jag gör och jag vill stanna här.