SM

i helgen har det varit maraton SM i örebro :) tävlingen avgjordes i centrala örebro och lyftet var i slottsparken.
cool bana med många tekniska moment och jag gillade den !
jag fick till ett bra k1 lopp, och det gick bättre än förväntat då jag körde med min racingkanot som väger tolv kilo medans de flesta av mina motståndare hade kanoter som vägde betydligt mindre. viktiga kilon, framförallt i lyften.
jag gick i mål som tvåa, men fick sedan en guld medalj för att ettan blev diskad. tråkigt att diskningar ska behöva ske, men regler är regler och tan dem hade det varit värdelöst att tävla.
fina priser och pampig prisutdelning på en stor scen i en park. riktigt bra arrangemang!
efter en god middag och några timmars sömn var det dags för k2 loppet och det var även det ett roligt och köttigt lopp. jag och min klubbkompis anna paddlade på bra och vi spran framför allt väldigt fort i lyften. det var roligt! vi gick över mållinjen som segrare med en ganska stor marginal. synd bara att det var väldigt få båtar med, det blir alltid roligare om man kan ligga och växeldra med några andra
hursom helst är jag NÖJD med helgen och är sugen på mer. det här med att paddla är det roligaste jag vet .
den bästa tiden är nu.

DE DÄR UNDERBARA SOMMARDAGARNA

Idag har varit en såndär dag som man stoppar ner i lill-minnet och tar fram en mörk höstdag.
började med sovmorgon, sedan ett bra pass på spegelblankt bråvikenvatten och 26 grader och sol. paddling i sporttopp vilket resulterade i en snygg bränna, men vad gör väl det, en dag som denna!?
åkte hem till mormor och blev servad med god och näringsriktig mat, åkte hem och pillade i mitt rum, ändrade och styrde lite. Hoppade på cykeln till stan, köpte röd eltejp som nu berättar för mig var jag ska hålla händerna på min nya paddel. dessutom hittade jag en snygg body, ombloggad sådan till halva reapriset. sjuk tur.
mötte upp evelina på Fräcka och mumsandes på paj kom vi fram till mycket vettiga saker. det är läskigt hur vi klickar så bra. dök till och med upp i lika dana kläder , och trots att vi inte setts på sex veckor, kändes det som om vi aldrig varit ifrån varandra. skönt som tusan.  åkte hem igen , och återsåg en viss anna möller som varit på semester i italien. :')

paddlade ett grymt tröskelpass, och sprang intervaller efter det, efter sista löpintervallen styrde vi stegen amot kanotbryggan och tog ett dopp i varmt vatten och solnedgång. så himla skönt. dusch, catching up och middag. nu sitter jag här. snart är det läggdags, imorgon är en ny dag. med nya möjligheter. can't wait :)

det är aningens tomt på klubben utan dessa filuerer dock!

EM I MARATON

är hemkommen från EM i maraton som gick i fraaaaance. grymt kul. grymt köttigt och grymt krigigt. har nog gjort mitt livs bästa maratonlopp , och annie instämde. är glad för att det blev av just på EM. lite för långt efter ungrarna, men snart så. tränatränaträna :)

i luften, påväg mot france.

la lyft

fortsättning. el lyfto

emil fixar naglar. eller är det jonas?..

fint.

emilo jobbade på... ja. vad han nu jobbade på.

jag jobbar på mina skav. FinT.

I WANNA BE A FAVOURITE SONG

HÄJHÄJHÄJHÄJ

jag har varit i Hofors, umgåtts med myggen och lyssnat på the great pretender!
jag har också tagit sex medajer, liiiiite dåligt av mig att jag inte hade kunnat hoppats på en enda. WIIIHO:

kort sagt har det varit en vecka långt över förväntningarna. SÅ BRA.

HON TJEJEN SOM SKRIKER

målat naglarna blå, imorgon flyger vi till frankrike, maraton EM väntas. SHITTTTTT

MED SOLEN I ÖGONEN

den bästa tiden är nu.

I've got that devilish flow

BEST FOR LAST

Har haft en bra halvvila dag hittills! :) sovmorgon, cykla till stan, göra ärenden, cykla till mormor, äta lunch, läsa 200 sidor i min superspännande bok, o nu är den slut. ojojoj vad bra den var. powernap, duscha kallt och tvätta håret. mellis med hallonkräm i solen. nu är jag hemma och har fyllt i min träningsdagbok som jag slarvat med.
sen ska jag ta tag i den tvätt som ska tvättas innan SM.

igår var det poängtävling förresten! det var kul och det var skönt att kunna vinna trots att jag kände mig trött och ganska sliten. nu är det bara lätt och snabb träning till SM kvar!

HAPPINESS

NEVERMIND

plinkar på piano och ska snart läsa i en bra bok av mari ljungstedt.
tre pass idag, träningsdagen avslutades med distans i k2 med resistans. möms.

*checkar ut*

VÄSTERVIK

hemma efter ytterligare en bra helg. börjar bli lite bortskämd av sådana tror jag minsann.
jag har paddlat, och jag har känt mig hyffsat snabb. det är inte nu som formtoppen ska vara och det känns minsann ändå. Dock gick loppen bättre än väntat och jag plockade hem guld på de två k1 distanser som kördes, k1 200m och k1 5000m,
200 metersloppet kändes riktigt konstigt egentligen, men för vem gjorde det inte det kanske. det var sidvind och sidvågor, men det klarade jag och de andra bra ändå :)
inför långloppet var jag rätt taggad ändå, ch jag ville prova att köra lite mer taktiskt och inte så snällt som jag brukar göra, jag hade banan längst till vänster och var alltså tvungen att snedda, men fick ändå innerkurva i vändningarna. jag lade mig medvetet en bit ifrån det övriga fältet och drog på i starten. bestämde mig för att köra väldigt hårt (som blev iaf hyffsat hårt) de första 500 metrarna och se om jag kunde få bort några direkt. efter att jag fått en bra start letade sig annie upp på min våg efter kanske 2-300 meter, och jag låg på min våg, där jag höll ett bekvämt tempo ner till andra vändningen. det var lite besvärliga vågor även denna dag.
i andra vändningen tappade annie och sedan kunde jag dryga ut avståndet. kulkul :)

SOMEONE LIKE YOU

nevermind i'll find someone like you
I wish nothing but the best for you