UTAN DINA ANDETAG

I helgen har jag varit i Hofors och tävlat. Det är även den plats som kanot SM 2011 (oj, vad konstigt 2011 lät!)
Det är en tävlingsplats som ligger mitt ute i ingenstans. (ingen bor i skogen , hihihi, ) men tävlingsbanorna är kanonfina verkligen.
Jag hade ingen kanonuppladdning förra veckan träningen kändes lite halvseg och jag hade väldigt mycket att göra i skolan, men jag är ändå väldigt nöjd med resultatet från helgen. Vi provade ju på hur nästa års D18 klass kommer att se ut och 94 tjejerna är riktigt duktiga så det var väldigt tuffa lopp.
Vi hade bestämt oss för att bo i Hofors kanotklubb som ligger en liten bit från tävlingsplatsen. Julia Majlund gjorde oss sällskap och även några från Halmstad. Första natten sov även Cajsa där, visserligen ganska ofrivilligt..
Det var riktigt roligt hela helgen, att få träffa alla och att få göra det som är roligast- att paddla.
Jag och Julia vann k2 500m relativt stort, och det kändes skitbra! vi kom även 2a på k2 500m :)
I k1 gick det också bra , bättre än förväntat; en fjärde plats på 500m efter ett bra lopp och en ganska bra tid, en fjärde plats på 200m efter en rejäl fight med Klara Hellström som jag tillstut fick ge mig med 2 ynka hundradelar. Surt att förlora med minsta möjliga marginal, men det var ändå ett av mina bästa 200 lopp för året och slog många av de som jag annars brukar få stryk av på 200m som i vanliga fall inte är någon favoritsträcka, men som jag utvecklats på under året. Körde ett roligt region k4lopp som vi vann, och avslutade helgen med en tredjeplats på k1 5000m, där jag drog Klara hela loppet men kunde tillslut ändå spurta om henne på slutet. Det var bara vilja det loppet, min kropp var inte med i svängarna alls.
Fick även ett jättefint pris till; blev utsedd till årets damjunior 2010 och det var riktigt roligt!! :)

Nu återstår bara ett DM på söndag vilket jag får se om jag får vara med på då det är få anmälda, men sen kan jag se tillbaka på en jättebra kanotsäsong 2010 med som genererat i grymt många erfarenheter, skatt, gråt, upplevelser och så himla mycket glädje. Ser redan fram mot nästa år och är taggad inför grundträningen!







Kommentarer
Postat av: Hannah

visserligen ganska ofrivilligt... det kan man lungt säga^^ ;D Duktigt kört jessica och grattis till finfin pokal!! <3

2010-09-20 @ 20:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0