NYTTANYTTANYTTA



Ibland kliar det i mina fingrar och jag räknar minuterna, jag håller ständigt ett öga på klockan och vill att varje minut ska räknas. Då får jag påminna mig själv om att det är lov. Man behöver inte göra "nytta" jämt. Man behöver inte sitta på helspän och göra saker bara för att tiden ska nyttjas. Man får slappna av, bara vara. Eller som jag gjort, läst ut en bok som egentligen var alldeles för spännande för att jag skulle slita mig och åka till tandläkaren mitt i upplösningen av mordutredningen på Sandhamn. Man får läsa böcker, äta choklad och vila mitt på dagen. Utan att det är dåligt. För det är bra.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hoho, det stämmer så bra! det är jättesvårt att släppa utnyttjatidentankarna men det behövs verkligen! Hoppas du har ett bra lov:D

2011-12-29 @ 15:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0