2010


funderar på att följa trenden och göra en års-resumé.
Äh. värt ett försök: även fast det hänt så himla mycket det här året, så jag bara får med en bråkdel.
Älskar 2010

JANUARI

precis i början på året kom Anna och Filip till Norrköping och vi hade träningsläger.
Nobelfesten, gym, skidor och Varg. ja, typ så kan man sammanfatta det (gud vad länge sen det känns)






[foton: http://vemfilip.blogg.se


Melina ryckte in i lumpen och var cool



Helge , jag och Evelina var busiga i skolan

min hand efter en föreläsning. Made by; Helge

FEBRUARI
jag spelade basket i div 1. och det gick kanske inte super för oss. Åkte i minibuss runt i hela Sverige och tränade mycket.
Jag utvecklades dock massor men ibland var det tungt att gå till träningen.


Jag fyndade en fåtölj till mitt rum på IKEA- auktion


MARS

jag åkte till Lidköping och hälsade på. Gick i Filips media-klass i två dagar , var med på PI-dagen och var med på LKFs framtidsdag som utomstående spion. Har för mig att vi tittade på Melodifestivalen i en gammal bio-salong också.






Jag fick tandställning och trodde livet var över ett tag

(men så var det ju inte :D)

Jag hade NK- A och hatade kursen.
Hade allmänt askul i skolan och presterade asbra resultat.

Vi spelade Norrköpings Basket Cup och laget var uppdelat i två lag. Vi möttes i finalen senare


APRIL

EnvISEN låg kvar och släppte som tur var till slut.
Eva kom till Norrköping och vi samtränade inför regattan i Bagsvaerd samma månad som gick över förväntan :)


jag klippte mig och kände mig som Melissa Horn



MAJ
Vi åkte till Lidköping (vart annars) och var med på deras Maj-läger. Det var askul.


vi dansade Flamenco i skolan och det fortsatte att gå asbra resultatmässigt.

Jag åkte till jönköping på vårregattan och körde som fasen. Gick hur bra som helst. Väldigt oväntat.


Jag var kickboard-åkande bonde och pratade skånska på våran tema-redovisning i skolan. hähähäh. fick MVG
Var med på maraton NM och kom 6a i k-1. kom även 4a i K2 med Eva.
kolhydratladdade i skolan dagen innan <3 Anna bodde i Norrköping och vi tyckte det var långt med 24 km

Jag blev uttagen till Världscup i marathon i tjeckien under midsommar

JUNI

gick ut ettan på Gymnasiet med MVG i nästan allt.
Vi (vår klass) vann danstävlingen då vi dansade till sexy-bitch.

Åkte till Fagervik på mitt livs första JUC och tog guld på alla sträckor förutom k-1 200m.
Var i Nyköping på en blåsig regatta och blåste bort. Körde testlopp med Julia och det gick asbra.
Anna och Tomas bodde tsm med mig hemma i norrköping under tävlingen.
Cajsa följde med mig hem till Norrköping efter det och samtränade i k2. det gick bra och jag lärde känna en jättebra tjej. Vi hade filmkväll på klubben med de andra och vi hamnade ofrivilligt på en fest...

tog SM-brons i kanotmaraton i karlskrona och stannade där på landslagsläger innan vi åkte vidare till Tjeckien och världscupen. En ganska oslagbar grej faktiskt. jag och Cajsa körde ett asbra lopp :)
Hur mkt roliga saker som helst hände. jag startade bokkrig mot Alexandra.


(finns massor mer att berätta men tar så lång tid) det var awesome i vilket fall som helst.

JULI
jag var hemma i tre dagar innan jag åkte till Västervik och tävlade i JUC.
Det gick även här asbra och vi körde ett coolt k4 lopp och hade vattenkrig

(snabbspolar då klockan blir mkt ;))

Kom hem från Västervik och kroppen sa stopp!
Jag fick ljumskinflammation, feber ont i halsen och prickar. Formtoppningen till SM var körd.
Åkte till Luleå på en vecka senare med samma åkommor.
Hade en kul vecka med massor av sol i Luleå, en melina som kom upp och fina banor. Dock var jag så extremt besviken på att jag inte kunde prestera för att jag var sjuk. Tog ändå två brons. Ett i k2 med Melina och ett i k1 1000m. jätterolig vecka ändå! :) raceade hem från Luleå på 16 h. AscoolT.

Blev uttagen till J-NM i Norge
Fick ett par veckors välbehövlig återhämtnings och träningstid.

tränade mkt och badade mkt. hade många fina sommarkvällar.

var väldigt glaaaaaaad :D


AUGUSTI
Åkte till Kungälv på NM-läger och hade döskoj utan kapten! tränade massor och fick köra mkt olika saker på NM.
NM var också askul :))) och tog ett silver tsm med Julia Stensils på långloppet. presterade bra på alla lopp!


åkte med Anna till Lidköping och tränade o chillade ett par dagar :D körde vindsurfing i vänern. WIHO. träningen kändes braaaaaaaa.


Helge blev sambo med Matthias och jag var jätteledsen ett tag för att han flyttade till Stockholm.


Jag började tvåan och fick en Micke hedlund chock direkt.
Åkte till Varberg, gick på ullared och tävlade. Körde bra som fasen igen och vann långloppet med över en minut.
200m gick också grymt.
(känner att jag inte får med alls allting jag gjort och känner att klockan börjar bli mkt HIHI)

Var på Augustiregattan i Jönköping och paddlade snabbt där med! Gick asbra :)
Låg på banan brevid Sofia Paldanius på 1000m finalen och fick känna på motvågor :)


SEPTEMBER

Var på JUC- final i Lidköping och vann Matatonet och kom 2a på 200m.
Vann totala Junor cupen och fick fin pokal och blommor. :)))


Hade äcklig biologi och kemi. gjorde roliga fältstudiedagar. gick i skogen och tittade på mossor och träd


Var på höstregattan och det gick även här asbra!
körde många grymma lopp och bäst gick det nog på K1 200m där jag var 2 hundradelar från brons.
Blev utsedd till årets damjunior och fick en jättestor pokal :D


OKTOBER
Körde DM i inget motstånd alls och tränade massor av distanspaddling.

Hade ingen Helge i skolan men en Evelina som jag kom väldigt nära.

Kämpade med biologi och kemi och med Micke hedlund.
 var i nyköping både i början och slutet på månaden. Första gången på utbildnings helg och andra gången på höstlovet då jag och filip bodde hos Julia i hennes lägenhet på Kanotgymnasiet och tränade massor, spelade gitarr, och körde kanotskytte och multipass. :D


NOVEMBER
Kämpade i skolan, fick mitt livs första sponsor (world class) och började träna mycket där.

Tränade mycket över huvud taget. Tränade pluggade, sov och åt. typ :)
hade en liten down- period då allt var kämpigt.

DECEMBER
var med på Superstars Norrköping och det var askul.

Avslutade gymnasiets jobbigaste termin, med ett väldigt svårt slutprov i Biologi A.
kämpade med kemin.
Fick Jullov och åkte till Lidköping (för vilken gång detta år?!)..
VAR där och gick på SPA med fina Anna. Hade en asmysig dag och en asmysig helg,
flyttade in hos Filip och tränade massor.
körde spinning och simmade klockan sex på morgonen. busigt.
bakade julgodis och spelade TV-spel. hade det allmänt bra.
Satt fast i tågkaos, själv i 25 minus.
Firade mysig jul med familjen och chillade mkt. pluggade inget alls <33333
Upplevde obesvarad "kärlek"
firade nyår hos evelina med god mat och massa mys och skoj.
fann en ny fin vän och spenderade en söndag hos denne Gustav.





herregud vad långt och jobbigt inlägg. och herregud vad lite av allt jag gjort jag fått med.
MEN det duger, för nu ska jag sova :D




Kommentarer
Postat av: ANNA ANSWERS

låter som ett bra år! ;D

2011-01-06 @ 09:19:43
URL: http://annaacaroline.blogg.se/
Postat av: anna

jäklar jessica coolt inlägg! coolt år! cool tjej :D men jag saknar röda-läppstifts-bilden! Och en sak, VARG går ikväll kl 8 på ettan!!!



du är fin förresten <3

2011-01-06 @ 19:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0