SM

i helgen har det varit maraton SM i örebro :) tävlingen avgjordes i centrala örebro och lyftet var i slottsparken.
cool bana med många tekniska moment och jag gillade den !
jag fick till ett bra k1 lopp, och det gick bättre än förväntat då jag körde med min racingkanot som väger tolv kilo medans de flesta av mina motståndare hade kanoter som vägde betydligt mindre. viktiga kilon, framförallt i lyften.
jag gick i mål som tvåa, men fick sedan en guld medalj för att ettan blev diskad. tråkigt att diskningar ska behöva ske, men regler är regler och tan dem hade det varit värdelöst att tävla.
fina priser och pampig prisutdelning på en stor scen i en park. riktigt bra arrangemang!
efter en god middag och några timmars sömn var det dags för k2 loppet och det var även det ett roligt och köttigt lopp. jag och min klubbkompis anna paddlade på bra och vi spran framför allt väldigt fort i lyften. det var roligt! vi gick över mållinjen som segrare med en ganska stor marginal. synd bara att det var väldigt få båtar med, det blir alltid roligare om man kan ligga och växeldra med några andra
hursom helst är jag NÖJD med helgen och är sugen på mer. det här med att paddla är det roligaste jag vet .
den bästa tiden är nu.


Kommentarer
Postat av: ANNA ANSWERS

*gilla

2011-08-01 @ 00:02:59
URL: http://annaacaroline.blogg.se/
Postat av: Lôtten

Grattis till en dubbel !!!

2011-08-01 @ 08:48:34
URL: http://lottensplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0