VÄSTERVIK

hemma efter ytterligare en bra helg. börjar bli lite bortskämd av sådana tror jag minsann.
jag har paddlat, och jag har känt mig hyffsat snabb. det är inte nu som formtoppen ska vara och det känns minsann ändå. Dock gick loppen bättre än väntat och jag plockade hem guld på de två k1 distanser som kördes, k1 200m och k1 5000m,
200 metersloppet kändes riktigt konstigt egentligen, men för vem gjorde det inte det kanske. det var sidvind och sidvågor, men det klarade jag och de andra bra ändå :)
inför långloppet var jag rätt taggad ändå, ch jag ville prova att köra lite mer taktiskt och inte så snällt som jag brukar göra, jag hade banan längst till vänster och var alltså tvungen att snedda, men fick ändå innerkurva i vändningarna. jag lade mig medvetet en bit ifrån det övriga fältet och drog på i starten. bestämde mig för att köra väldigt hårt (som blev iaf hyffsat hårt) de första 500 metrarna och se om jag kunde få bort några direkt. efter att jag fått en bra start letade sig annie upp på min våg efter kanske 2-300 meter, och jag låg på min våg, där jag höll ett bekvämt tempo ner till andra vändningen. det var lite besvärliga vågor även denna dag.
i andra vändningen tappade annie och sedan kunde jag dryga ut avståndet. kulkul :)









Kommentarer
Postat av: ANNA ANSWERS

brååbrååå

2011-07-05 @ 09:27:46
URL: http://annaacaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0