NORRKÖPING

Ibland är lyckan närmre än man tror. Fast. gräset är alltid grönare på andra sidan häcken. det är alltid roligare när det är nytt, spännande och annat. Men vem har sagt att det vanliga är dåligt? Det som man byggt upp, under hela sitt liv, den trygget man skapat finns alltid här. Och jag gillar det. mer och mer. Man behöver inte åka bort för att fly vardagen för att den är trist. Det gäller snarare att bygga upp en vardag man inte flyr från, utan vill komma tillbaka till. Jag tror jag har börjat inse det. Man skapar sin egen verklighet. Sitt eget liv. Väljer vilka man vill umgås med, hur man vill bli sedd och vad man gör. Jag vet att jag gör det jag brinner för till hundra procent, och jag känner mig lyckligt lottad som får utföra det varje dag. Att träna, att få paddla. Något som jag aldrig tycks tröttna på. Jag är inne på mitt tionde år, och det blir bara roligare och roligare. Visst, det är inte svinkul jämt, men hur ska man annars veta när det är kul, om man aldrig har lite tråkigt. Att lära dig att leva i nuet tycktes ta cirkus arton år för mig. Jag är glad för att det inte hände senare.

Kommentarer
Postat av: ANNA ANSWERS

så insiktsfullt. så klokt. jag är så stolt! :´)

2011-10-12 @ 20:11:16
URL: http://annaacaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0