VARDAGAR

Vad är vardag för dig? En var-dag? En vanlig dag. En var-dag? en varig dag, en infekterad dag.

För mig är vardag något fint. Något bra. Men det har inte alltid varit så.

Jag tror att allt handlar om att finna en tillvaro man trivs med. Jag tycker mig ha funnit den. För mig är inte vardagen något jobbigt. Det är inte dagar som är fyllda av måsten och krav. För mig är vardagar nya möjligheter. Trygghet, rutiner och fasta tider. Men dessa behöver inte vara ristade i sten. Tvärt om, gör något nytt, spontant och kanske lite oväntat.

 Igår kväll, innan jag gick och lade mig tänkte jag att jag skulle skriva upp datum jag längtade till. Ju mer jag tänkte så kom jag fram till att det ju är resan till dessa datum som egentligen är spännande. Det är egentligen dessa datum jag ser fram mot. Jag ser fram mot alla datum. Sen kan jag längta till vissa händelser lite mer. Jag ser fram mot att göra goda smoothies till frukost, att få vara i skolan och lära mig saker och ha bra människor runt i kring mig. Jag ser fram emot att få komma hem, få slappna av, göra vad jag vill och sedan få ta cykeln två minuter till träningen. Där får jag umgås med några av mina allra bästa vänner och göra något jag vet att jag är riktigt duktig på. Det kan bota vilket dåligt humör som helst. Jag ser fram emot att äta middag, och sedan bara slappa eller kanske göra något annat, vad som helst. Något roligt. Jag trivs med min vardag. Dagar som jag vill ta vara på. Dagar jag vill göra något av. För de är mitt liv.


Kommentarer
Postat av: Anna

Det är gött Jessica, njut av livet varje dag. Det mår man bra av :D

2012-03-09 @ 18:28:16
Postat av: Hanna

Så klokt! Livet är fint, hela tiden:)

2012-03-15 @ 21:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0